Kategori Vitamin/Suplemen: Semulajadi vs. Sintetik vs. Organik

Thursday, March 09, 2017 0 Comments A+ a-


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



Selanjutnya cerita mengenai suplemen adalah jenis-jenis @ kategorinya. Rujuk jadual di bawah:



Kepelbagaian jenis suplemen & vitamin yang merata di pasaran dunia terbahagi kepada kategori-kategori tersebut. Kebanyakannya dari jenis sintetik yang melibatkan banyak proses kimia dalam hasil pembuatannya. 


Kita lihat contoh berikut untuk lebih jelas 👇


Pemilihan jenis suplemen/vitamin sangat-sangat PENTING! Ia merupakan salah satu ikhtiar untuk kesembuhan maka pemilihan vitamin yang SEMULAJADI perlu diberi perhatian lanjut. 

Kita nak sembuh cuba Vitamin X. Tanpa sedar Vitamin X mempunyai kadar glukosa yang tinggi sehingga menyebabkan penyakit lain yang muncul. Selain itu mempunyai bahan kimia yang boleh mengganggu hormon badan kita sehingga memberi kesan buruk di masa akan datang. Apabila dikaji, bahan-bahan yang digunakan tidak mendapat kelulusan KKM dan didapati mempunyai bahan terlarang. 

Kulit bermasalah kerana stress dan cuba set kecantikan Y. Kesan seawal 3 hari memberikan kepuasan maksima. Setelah 3 bulan, stop pakai set kecantikan Y. Jerawat batu yang tak pernah singgah pada wajah sebelum ini menjadi teman sejati kulit pulak akhirnya. Bila dikenal pasti, terdapat bahan kimia yang menghakis kulit muka dan menyebabkan kulit sangat sensitif pada jangkitan bakteria. 

Contoh-contoh situasi 👆 memang kerap berlaku atas sebab lambakan produk suplemen & set kecantikan di pasaran sekarang. 


Kita sebagai pengguna WAJIB BIJAK MEMILIH 👍

PILIH VITAMIN SEMULAJADI 🌱

Mencari konsultan yang boleh membantu anda dalam pemilihan suplemen/vitamin?


Hubungi: