5 Idea Bisnes yang Kalis Kegawatan Ekonomi

Sunday, December 31, 2017 0 Comments A+ a-

Bisnes adalah satu jalan keluar bagi menjana pendapatan yang tiada batasan bergantung kepada usaha dan cekalnya untuk terus berjuang. Tetapi dengan keadaan ekonomi negara masa kini, kita perlu peka dengan pemilihan idea bisnes yang boleh bertahan atau mampu meningkat naik walaupun ketika berlakunya kegawatan ekonomi. 

Bisnes bagaimanakah yang boleh dipertimbangkan untuk kita keluar daripada kemelut desakan hidup yang penuh mencabar?


Tahukah anda? 65% dari syarikat dalam senarai Fortune 1000 bermula masa ekonomi gawat? Contohnya seperti Microsoft, Hewlett Packard dan KFC.

Idea Bisnes yang Kalis Kegawatan Ekonomi

1 - Bisnes Makanan
Biasa dengar soalan 'orang hidup untuk makan atau orang makan untuk hidup'. Hakikatnya, manusia dan makanan adalah sinonim kerana semua yang hidup perlukan makanan. Cuma bisnes kedai makanan perlukan komitmen yang tinggi setiap hari tetapi bagusnya ia boleh diwarisi. Contohnya seperti buka warung Nasi Budget. Ia pasti popular dan mengundang ramai pengunjung yang tidak berkemampuan.

2 - Bisnes Produk untuk Wanita
Gelaran shopaholic terhadap wanita tidak dapat dipisahkan. Wanita mempunyai kuasa membeli lebih tinggi berbanding lelaki. Biasanya wanita lebih cenderung berbelanja asal berduit, lebih-lebih lagi sekarang semuanya di hujung jari. Contohnya seperti pakaian mak & anak, tudung, make up, kasut, handbag dll.

3 - Bisnes Servis Baik Pulih (Repairing)
Dalam keadaan gawat, masyarakat lebih cenderung untuk guna selagi boleh. Jika ada yang rosak, hantar servis untuk dibaiki berbanding beli yang baharu melainkan ia tidak boleh dibaikpulih lagi atau tidak berbaloi untuk dibaiki semula. Contohnya seperti tempat servis peralatan komputer, smartphone, kasut atau kereta. 

4 - Bisnes D.I.Y
Aktiviti yang boleh dilakukan bersama keluarga di rumah bagi menjimatkan kos pembelian seperti menanam pokok sayuran atau buah-buahan, menjahit pakaian, masakan atau buat kek/biskut (baking). Secara tak langsung kemahiran yang ada boleh digunakan untuk menjana pendapatan yang lumayan. Cuma keadaannya sama seperti buka restoren/kedai makan, perlukan komitmen yang tinggi. 

5 - Bisnes Multi Level Marketing (MLM)
Cop! Jangan melatah dulu bila nampak perkataan MLM. Skeptikalnya masyarakat kita dengan perkataan ini. Sebenarnya konsep perniagaan MLM tidak salah sama sekali malah ia memberikan peluang yang cerah jika betul pelaksanaannya. Anda perlu bijak memilih model bisnes yang betul bukan scammers

Sebab utama bisnes MLM disalah ertikan adalah kerana sistem piramid yang menjerut ramai mangsa ke kancah hutang yang sangat besar dan pulangannya tidak seperti kata-kata manis yang dijanjikan. 

Model bisnes Shaklee berkonsepkan MLM yang telus, adil dan saksama. Shaklee menghasilkan produk yang ternyata berkesan serta selamat untuk jangka  masa panjang. Semua produknya adalah semulajadi dari khazanah alam tanpa sebarang bahan kimia yang merosakkan tubuh. 

Corak bisnes Shaklee pula jika diteliti, orang atas tidak boleh kaut keuntungan sekali harung dari semua downlinenya (makan sorang) TIDAK SAMA SEKALI! Konsep anda buat, anda dapat kaut keuntungan berganda-ganda lebih dari upline anda sendiri bergantung kepada usaha masing-masing. Ini sahaja telah menunjukkan adilnya sistem bisnes MLM Shaklee.

Sesiapa sahaja boleh membina empayar masing-masing dan melebarkannya seantero dunia. Sebaik anda buat bisnes Shaklee, automatic anda adalah LEADER!

Aiseh.. panjang lebar pulak mukadimahnya kan 😂😂😂 

Baiklah kembali kepada motif asal iaitu bisnes kalis gawat. Bisnes MLM Shaklee khususnya tergolong dalam bisnes kalis gawat kerana mereka menghasilkan produk kesihatan (suplemen/vitamin) yang terbukti berkesan, selamat, Halal, semulajadi dan mesra alam sekitar. Orang sakit mahupun yang sihat boleh berikhtiar dengan Shaklee untuk kekal sihat dan kembali sihat atas izinNya. 

Pengamal Shaklee akan terus membeli setiap bulan tanpa mengira keadaan ekonomi semasa kerana kesihatan adalah keutamaan. Sihat sangat mahal!

Jom tengok video ni 👇

Apa beza MLM Haram Jadah dengan MLM sebenar? from iReach HD on Vimeo.

Setakat ini perkongsian 5 idea bisnes yang boleh anda fikirkan demi meningkatkan taraf ekonomi keluarga ke arah yang lebih baik, InsyaAllah. 

Jika anda berminat untuk tahu lebih lanjut berkenaan bisnes Shaklee, sudilah kiranya hubungi eboo seperti berikut:

HUBUNGI EBOO SEKARANG!


Follow me 👇




Tips Bisnes Berkaitan:
5 Tips Buat Duit Online sambil Bekerja @ Belajar 
Cara Buat Bisnes Tanpa Modal dan Tak Perlu Simpan Stok
Jana Pendapatan dengan Mudah dari Rumah