Jom Buat Duit Raya Tanpa Risiko yang Tinggi

Tuesday, March 20, 2018 2 Comments A+ a-

Bila Rejab mula menjengah, pejam celik, pejam celik tak lama lagi Ramadhan pula menyapa. Dah masuk bulan puasa, tup-tup dah nak raya. Bila cakap pasal nak raya, automatik jadi excited kan! Tapi... Cukupkah dalam tempoh 3 bulan ni nak sediakan persiapan untuk raya? Haih, puasa tak datang lagi dah sibuk fikir nak rayakan. Biasalah tu. Sebenarnya tempoh untuk persiapan tu yang mengujakan. Persoalannya, macamana nak mantapkan income supaya boleh beli untuk mak, abah, adik-beradik, atok, nenek, pakcik, makcik, anak-anak menakan. Bagi yang berkeluarga pastinya baju sedondon untuk semua ahli keluarga.

Pelbagai jenis bisnes yang boleh dilakukan semata-mata untuk menjana pendapatan tambahan sempena perayaan. Antaranya adalah:
  • jual kuih raya
  • jual kurma
  • jual juadah berbuka puasa
  • jual kerepek
  • jual kek coklat, kek lapis
  • jual songkok dan telekung
  • jual baju raya
  • jual tudung dan aksesori (butang baju melayu & kerongsang)

Apapun yang anda pilih untuk berniaga, perlu disertai dengan semangat dan hati yang waja. Tak semua mampu konsisten dan terus berjuang sehingga ke titisan terakhir. Setiap perniagaan ada risiko tersendiri.

Jualan makanan - Faktor bahan mentah, kebersihan, kualiti makanan yang dijual dan ketahanan dalm suatu tempoh

Jualan pakaian - Faktor supplier, pengasingan saiz dan kerosakan, modal yang tinggi (jika buka booth)

Tetapi, setiap cabaran dan risiko tidak akan menjadi penghalang kejayaan seseorang selagi ada kemahuan yang tinggi. 

Di sini, eboo sukacita ingin kongsikan kelebihan bisnes Shaklee yang tak lapuk dek panas tak lekang dek hujan di mana bisnes Shaklee bukan perniagaan bermusim. Ia adalah perniagaan yang berterusan malah boleh diwarisi dan mewarisi. 

Nak buat duit raya dalam tempoh 3 bulan? BOLEH SANGAT! Dengan syarat, ICU 😀 Nak tau apa ICU tu meh roger eboo! Bisnes Shaklee bukan bisnes kayakan orang lain tapi satu tapak untukanda membina legasi empayar bisnes anda sendiri. Bukan cakap kosong ye tapi berisi dan bukan SCAM! 


10 Kelebihan Bisnes Shaklee 

𝟙 Syarikat berkredibiliti, stabil dan dipercayai seluruh dunia 

Syarikat Shaklee telah ditubuhkan pada tahun 1956 (setahun sebelum Malaysia merdeka) di US dan menjadi syarikat No.1 yang membekalkan nutrisi semulajadi di sana. Di US, mereka sangat particular dalam pengeluaran produk-produk kesihatan dan Shaklee sangat obses dengan produk mereka dan telah dianugerahkan sebagai syarikat pertama yang mendapat anugerah Climate Neutral Company

Selain di US, Shaklee telah membuka pejabat di Kanada, China, Taiwan, Jepun, Indonesia, Mexico dan pastinya di Malaysia. 


𝟚 Produk diyakini dan berkualiti, selamat dan semulajadi

Setiap produk Shaklee dijamin berkualiti dan selamat. Ia tidak akan dipasarkan selagi tidak menjalani ujian kualiti. Sejajar dengan slogan Shaklee
  • Safe: Setiap bahan mentah atau kandungan yang digunakan adalah semulajadi dan selamat menepati piawaian standard yang tiada tandingan
  • Proven: Kajian dan semakan saintifik yang dijalankan oleh para saintis bertaraf dunia bagi mengesahkan keberkesanan dan kemujarabannya
  • Effective: Kajian Landmark Study yang telah dijalankan merupakan kajian berskala jangka masa panjang dan keputusan yang diperoleh pengguna Shaklee memiliki kesihatan yang jauh lebih baik berbanding mereka yang mengambil multivitamin jenama lain atau tiada multivitamin sama sekali

Perbezaan Shaklee ini yang tidak terdapat di mana-mana syarikat atau produk kesihatan di pasaran dunia dari dulu hingga sekarang. Tidak perlu bimbang akan keselamatan produk yang digunakan atau dijual dan tiada risiko syarikat akan disaman atau dibanned.

𝟛 Masa yang fleksibel, dimana-mana pada bila-bila masa

Bestnya bisnes Shaklee yang sukar untuk dapat dalam bisnes lain adalah fleksibiliti, kebebasan masa. Peluang terbaik bagi seorang ibu yang mahu meluangkan masa dengan anak-anak dan menjalankan kerja rumah dengan teratur. All about time! Bagaimana cara kita mengaturkan masa 24 jam itu untuk dibahagi-bahagikan kepada urusan keluarga dan bisnes. Tidak terkecuali bagi yang bekerjaya juga. 

Bisnes Shaklee bukan hanya tertakhluk kepada kaum Hawa sahaja, ramai sudah kaum Adam yang berkecimpung di dalam bisnes Shaklee ini secara serius. Anda bebas lakukan di mana-mana dan pada bila-bila masa sahaja. 

Jangan risau, anda tidak keseorangan kerana eboo selaku mentor dan team akan guide sampai jadi, InsyaAllah 😉


𝟜 Bisnes melalui Online saja dan bersistem lengkap

Aktiviti bisnes Shaklee boleh beroperasi secara online dan offline tetapi majoritinya ramai yang apply secara online sahaja. Segalanya di hujung jari, gunakan teknologi yang ada secara berhemah dan sebaik-baiknya.

Shaklee memiliki sistem lengkap yang mudah dikenali sebagai shaklee2u yang mudah untuk melaksanakan segala urusan pembelian, pendaftaran dan penerimaan info. Bestnya lagi, perihal penghantaran, pengeposan adalah tanggungjawab pihak Shaklee sendiri, kita hanya kendalikan hal-hal pemesanan sahaja.


𝟝 Bisnes sepanjang zaman (evergreen)


Produk kesihatan merupakan produk yang sentiasa mendapat permintaan dan takkan pernah lapuk selagi produk yang dijual Halal, menepati piawaian KKM, selamat tanpa bahan kimia berbahaya serta semulajadi. 

Produk Shaklee bertujuan menambah baik nutrisi untuk kesihatan tubuh bukan ubat untuk merawat. Memandangkan tahap kesihatan rakyat Malaysia kini, penyakit-penyakit berbahaya mula menyerang individu seawal 20an malah seawal kanak-kanak pun ada juga. Maka, rangkaian produk Shaklee merupakan ikhtiar terbaik untuk mencegah penyakit-penyakit kritikal.


𝟞 Bisnes mesra keluarga

Bagi ibu-ibu, statement ni paling best sekali. Ya, memang betul bisnes Shaklee sangat mesra keluarga. Ini dimana kebanyakan seminar, kelas yang dianjurkan berpeluang membawa anak-anak sekali mengikutinya. Memang berciak-miuk dengan telatah anak-anak masing-masing bila ada kelas yang perlu dihadiri tapi ia tidak langsung membataskan potensi diri untuk mendapatkan ilmu. 

Bisnes Shaklee adalah bisnes keluarga 💓


𝟟 Tak perlu modal besar dan simpan stok banyak-banyak

Bisnes Shaklee tidak memerlukan modal yang besar hanya serendah RM68.90 sahaja untuk daftar keahlian. Nak free pun klik sini. Tak perlu simpan stok banyak-banyak tau. Pendekatan kami, simpan stok yang boleh jual laju-laju bukan terperok bawah katil sahaja. Konsep sistem Shaklee adalah dropship yang mana kita buat marketing dan dapatkan sale, then kita order kemudian kita buat pesanan dalam sistem dan pihak Shaklee akan pos terus kepada pelanggan. 

Mudah ke mudah?


𝟠 Bimbingan pakar nutrisi 
VP Beauty R&D Shaklee, Mr. Chris Kyrou bersama dengan CVG Founder, Master Adilah & Master Fahmy semasa Youth™ Road Tour bulan Mac 2018
Produk Shaklee bukan calang-calang, bukan sekadar jual produk sahaja. Ia merupakan satu usaha untuk membantu sesama insan dalam mengekalkan kesihatan tubuh dengan pengambilan suplemen yang berkualiti dan selamat. 

Sebab itu selaku Shaklee Independent Distributor (SID), ilmu nutrisi sangat penting untuk dikongsikan dengan pembeli. No worries, bisnes Shaklee bermentor sebab itu kena cari upline yang komited!

Setiap bulan akan ada kelas Health Awareness PERCUMA yang diajar oleh Pakar Nutrisi Shaklee hokey, bukan orang sembarangan. Bukan setakat itu, event besar seperti pelancaran Youth, Landmark Study juga diadakan di Malaysia. 


𝟡 Bonus-bonus tersembunyi 

Pendapat tambahan yang anda akan peroleh adalah melalui:
  • Untung runcit setiap produk yang dijual kepada bukan ahli
  • Bonus bulanan hasil daripada UV terkumpul
  • Bonus kepimpinan (leadership bonus) sehingga level ke-6
  • Free trip setiap tahun di dalam dan luar negara bertaraf 5-star
  • Car Subsidy Program
Peringkat permulaan, anda layak untuk peroleh income dari 2 list bahagian atas dan seterusnya mengikut progress yang dibuat. Ada bermacam lagi kelebihan dengan bisnes Shaklee. Berapa nilai pendapatan, anda sendiri tentukan.


𝟙𝟘 Kumpulan sokongan yang berat sama dipikul, ringan sama dijinjing
Ini paling penting dalam sesuatu perniagaan iaitu, rakan kongsi, team yang sama-sama membangun untuk bisnes masing-masing. Secara keseluruhannya, bisnes Shaklee tiada istilah perang antara satu sama lain. Dalam team kami sama-sama menyokong dan memberi semangat untuk setiap individu mencapai level yang tertinggi dalam Shaklee. Tak percaya? Meh join dulu, anda akan tahu betapa rapat dan eratnya kami semua. 

Cukup 10 SEBAB kenapa boleh buat DUIT RAYA dengan bisnes ShakleeJika sudah bersedia...

HUBUNGI EBOO SEKARANG!

Follow me 👇




2 review

Write review
Hans Hanis
AUTHOR
20 March 2018 at 22:33 delete

yups
nak raya memang pakai duit lebih
so kena lah buat business kecil-kecilan
hehe

Reply
avatar
Eboo Idziani
AUTHOR
23 March 2018 at 10:35 delete

Semoga murah rezeki Hans :) Nak cari suplemen roger hakak ye :D

Reply
avatar